dinsdag 18 maart 2014

12 mogelijke plotwendingen van Touching Juliette

Breek me is uit. Ik ben helemaal bij met herlezen. Ik ben weer op het punt waar ik vorig jaar was geƫindigd. Oh, dat einde... Het is echt zo'n einde dat als je je ogen sluit, je droomt hoe het verhaal verder zou kunnen gaan. Nog even en ik ga eindelijk in het nieuwe leesvoer beginnen. Nog even en ik weet hoe het af zal lopen. Maar om de spanning er nog even in te houden voor mezelf, leek me dit een leuk moment om me heel even te bezinnen. Om me voor te stellen hoe het verhaal af zou kunnen lopen. Hieronder twaalf mogelijke plotwendingen! (Het is mogelijk dat er spoilers tussenzitten uit de eerste drie delen!)

12 mogelijke plotwendingen
1. Juliette kiest voor Adam en laat Warner achter met een gebroken hart.
2. Juliette kiest voor Warner en laat Adam achter met een gebroken hart. 
3. Meneer Anderson komt terug en probeert Juliette nogmaals te doden. Warner springt ertussen en sterft. Juliette eindigt met Adam.
4. Meneer Anderson komt op de hoogte van het huidige bestaan van James en bedenkt dat hij mogelijk een goede vervanging zal zijn voor zijn twee "mislukte" oudste zoons. In een poging om zijn broertje te beschermen, wordt Adam vermoord. Juliette eindigt met Warner. 
5. Adam is nog steeds verteerd door haat en zodra hij de kans krijgt, vermoordt hij Warner. Juliette is zo verscheurd, dat ze Adam niet meer wil zien. 
6. Meneer Anderson komt terug en vormt een grotere bedreiging dan ooit. Juliette is de enige die hem aan kan en ze komt om in haar poging om Anderson ten val te brengen. 
7. Warner ontdekt dat zijn vader ook een relatie had met Adams moeder en dat hij ook nog eens twee kinderen bij haar had. Hij voelt zich zo verraden, dat hij een nieuwe poging doet om zijn vader te doden. Zijn vader is hem echter te snel af en vermoordt hem. Juliette en Adam rekenen af met meneer Anderson en zijn daarna toch weer een stel. 
8. Adam gaat keihard trainen en vindt een oplossing om toch samen te zijn met Juliette. Juliette kiest dan toch voor hem. 
9. Adam wil Juliette koste wat kost hebben en haalt haar over om het toch te proberen. Als ze dan eindelijk intiem zijn, laat hij zijn verdediging zakken en sterft. Warner raapt daarna de stukken van Juliette bij elkaar en uiteindelijk eindigt ze met hem. 
10. Meneer Anderson wordt gedood door Warner, Juliette of Adam. Warner voelt zich eindelijk bevrijd van zijn vader en besluit om alle tijd te nemen om voor zijn zieke moeder te zorgen. Hoewel hij nog steeds gek is op Juliette, vindt hij het goed zo en kan hij haar loslaten. Juliette vindt een manier om samen te zijn met Adam. 
11. Warner en Juliette groeien naar elkaar toe in de periode dat ze samen in zijn huis zijn. In de tussentijd ontmoet Adam iemand anders, waardoor hij Juliette los kan laten. 
12. Warner en Adam gaan stevig met elkaar op de vuist, waarbij James gewond raakt. Juliette reageert daarop zo heftig, dat de beide mannen hun vete per direct vergeten. James heeft daarna speciale medische hulp nodig, waarvoor hij weg moet. Adam gaat met hem mee. Juliette eindigt met Warner. 

Geen idee of de uiteindelijke plot ertussen zit, maar heel stiekem hoop ik op een goed einde voor Warner :p Wat denken jullie (of wat hopen jullie?)

Meer lezen?
Tahereh Mafi Marathon

Geen opmerkingen:

Een reactie posten