dinsdag 5 november 2013

Druk druk druk

Het leven van een schrijver is absoluut niet dat van een dromer die de hele dag op het uiteinde van zijn pen kauwt, terwijl hij intussen mijmerend zit te broeden op die ene perfecte zin. Het is gewoon keihard werken; schrijven, herschrijven (en dan nog eens herschrijven), contacten leggen (en onderhouden) en aan je naamsbekendheid werken. Hoe doe je dat laatste? Door zoveel mogelijk aanwezig te zijn. Bij evenementen, op het internet, bij collega-schrijvers... Dat is echt superleuk, maar ook tijdrovend. Af en toe voelt het een beetje te druk. Maar tegelijkertijd levert het ook een boel energie op. Gelukkig maar, want hoe zouden schrijvers het anders vol moeten houden? ;)

Mijn tweede boek, Sirene, begint eindelijk een beetje te vlotten. De herschreven versie ligt inmiddels bij de redacteur. Even afwachten wanneer die er tijd voor heeft. Inmiddels is NaNoWriMo aangebroken, National November Writing Month, en het is mijn doel om deze maand het derde deel te schrijven. Tenminste, de eerste versie dan. Na één weekend zit ik inmiddels op 10.000 woorden van de ongeveer 50.000 woorden. Een lekker eindje op weg dus. 

Dan zijn er nog de schrijfwedstrijden. Inmiddels is de eerste van de twee, de Dark Romance Schrijfwedstrijd, bijna afgerond. Als het goed is zal komend weekend de uitslag bekend gemaakt worden. Ik vond het een zeer leuke en leerzame ervaring om als jurylid te fungeren. Maar ik ben nog niet helemaal klaar, want er staat ook nog een tweede schrijfwedstrijd klaar om beoordeeld te worden. Inmiddels heb ik de eerste twee verhalen al uit en ben ik in de derde bezig. Hopelijk zitten er weer veel mooie verhalen tussen!

En laat ik Shut Up and Write Dronten niet vergeten! Volgende week woensdag vindt de tweede editie alweer plaats bij XL de Ateliers. Ik heb er onwijs veel zin in en ik hoop dat deze keer net zo productief, leerzaam, motiverend en gezellig zal zijn!

3 opmerkingen:

  1. Net wat je zegt Druk, Druk, Druk.
    Laatste keer dat ik je sprak, had je nog maar net 4000 op (de denkbeeldige) papier staan. En nu al weer 10.000. Ga zo door, misschien heb je voor het einde van de maand wel meer als 50.000 woorden.
    En zoals altijd....
    Zeer benieuwd naar de woorden die je heb zitten tikken... :D

    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik spaar het even op voor je. Zit nu op ongeveer 17.000 woorden. En zoals altijd: ik ben zeer benieuwd naar je mening straks!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hmmm ik zie je berichtje nu pas, maar heb al je op gespaarde woorden gelezen... en zit nu (nog steeds) best wel een beetje te balen dat dit het laatste deel is... :S:S

      Verwijderen