donderdag 18 juli 2013

Flink aan het werk

Afgelopen maandag ben ik bij Natasja van young-adults.nl geweest. Behalve dat het supergezellig was, heb ik ook flink wat werk meegekregen: twee boeken om te recenseren (ééntje heb ik alweer uitgelezen!) en mijn eigen boek Sirene, die ze helemaal met een blauwe pen bewerkt heeft. 

De afgelopen dagen heb ik vooral nagedacht over de grote lijnen in Sirene en heb ik voor mezelf duidelijk gemaakt wat er in die grote lijnen moet veranderen. Vandaag ga ik echt beginnen met herschrijven. Ik zit al helemaal in de starthouding; de laptop staat aan, Sirene met Natasja's correcties ligt naast me en Word is al gestart. 

Ik zie er stiekem wel een klein beetje tegenop. Want wanneer je dingen verandert in de grote lijnen, dan moet je ervoor zorgen dat die veranderingen consequent worden doorgevoerd in de gehele verhaallijn. In een boek met ongeveer 250 pagina's zal dat best wat zoekwerk worden. 

Toch heb ik er gelijkertijd ook zin in, want ik kan niet wachten om jullie dit tweede deel in de Muze Trilogie vol trots te kunnen presenteren. Dit gaat een flinke klus worden, maar hopelijk één met een goed eindresultaat!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten