dinsdag 18 december 2012

Vakantie

Sinds vorige week heb ik vakantie. Nu heb ik eindelijk tijd om eens goed aan het vervolg op Muze te werken. De afgelopen dagen heb ik de eerste tien hoofdstukken al eens grondig herschreven en gisteren ben ik begonnen met het schrijven van de laatste twee hoofdstukken. Het vordert dus goed. Ik hoop deze week het manuscript te voltooien, zodat het complete verhaal naar m'n pre-readers verstuurd kan worden. Ik vermoed dat zij nog wel wat puntjes zullen vinden die verbeterd kunnen worden. Als ook die verbeterd zijn, stuur ik m'n laatste versie op om te kijken of m'n uitgever er tevreden over is. De planning is om dat nog voor eind 2012 te doen. Nog even doorwerken dus. Vakantie? Wat is dat?

Hieronder alvast een sneak preview uit Sirene:

"Met pijn in mijn buik begon ik me klaar te maken om naar mijn werk te gaan en futloos ging ik op weg naar het metrostation, waar ik nog maar net op tijd de metro haalde.

     In de metro had ik uiteraard volop tijd om na te denken en het was slechts met moeite dat ik mijn tranen terug kon dringen. Waarom had ik Hush hush niet gewoon meegenomen? 
     Ineens kwam er iemand naast me zitten en geschrokken keek ik op. Even was ik totaal perplex toen ik de persoon herkende. Hij had warrig blond haar dat dansend op zijn kaken viel en hij was volledig in het zwart gekleed. Hij zat een beetje onhandig, omdat aan zijn beide heupen schedes hingen met zwaarden. Zijn ogen keken me recht aan en zijn mond was in een scheef lachje getrokken, dat er niet onvriendelijk uitzag. Het was FaraĆ«l."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten